zondag 2 juli 2023

Betalen pannenkoeken!

Totogenoten,

Tja, als je je inschrijft voor de Tourtoto ontkom je natuurlijk niet aan het voldoen van je Tourtotobijdrage, het inleggeld zo u wilt, aangezien er anders ook geen prijzen uitgekeerd kunnen worden. Zie het als een soort belasting, waar gezondheidszorg, onderwijs, brandweer & politie, wegen, openbaar vervoer niet buiten kunnen. Ik pleit dan ook voor hernoeming van 'belasting' naar 'samenlevingsbijdrage'. Dan krijgen gesprekjes als 'hoe ontduik/ontwijk jij je samenlevingsbijdrage?' toch een andere lading. En als je dan als rijke stinkerd naar het buitenland verhuist om geen samenlevingsbijdrage te hoeven betalen, terwijl je er vóór je rijk werd wel van geprofiteerd hebt middels bovenstaande zaken, dan wordt je asociale en egoïstische houding toch wat inzichtelijker.

Tot zover de linkse deugneuzigheid.

De Tourtotobijdrage dus. Lever deze bijdrage middels één van onderstaande Tikkies (er kunnen 30 betalingen per Tikkie verricht worden, dus als er één vol zit pak dan de volgende).

Geef bij Berichtje toevoegen? duidelijk aan voor welk(e) Tourtototeam(s) dit is. Je echte naam mag ook, zeker handig als je meerdere teams hebt rondrijden.


https://tikkie.me/pay/pel2gbso6355p8c1tn3e 

https://tikkie.me/pay/jlj6dbuktl5gmr1kadcd 

https://tikkie.me/pay/nv0fpkqben5g80ddhal2 

Toren C Betalen Pannenkoek GIF - Toren C Betalen Pannenkoek Talking GIFs 


12 opmerkingen:

  1. Jajaja, tourtoto-directeur… je kan wel op allerlei manieren je geld willen hebben, maar daar stinkt Bep natuurlijk niet zomaar in! Ik wil toch wel heel graag weten of de contributie/belasting/inschrijfgeld/bijdrage/weet-ik-veel-hoe-het-heet dit jaar OOK omhoog is gegaan zoals alles dit jaar omhoog is gegaan. En jammer genoeg mis ik het bedrag in de vraag om geld over te maken voor jouw pannenkoeken… of heb ik dat toch verkeerd begrepen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo ook ik heb de vele berichten gegrasduind om het over te maken bedrag te vinden….Er stond mij €5,- bij, maar misschien was dat de hoop mijn verlies te beperken?

      Verwijderen
    2. In het reglement staat €5

      Verwijderen
    3. Dank voor het wél alert zijn Catwoman. Dat had Bep natuurlijk zelf kunnen bedenken; even zoeken in het reglement. En ook dat, onder het motto: "Vroeger was alles beter" de prijs van de Tourtotodeelnamebijdrage zo lang mogelijk op € 5 zal blijven hangen. Dan blijft het langer vroeger, da's leuker voor later.

      Verwijderen
  2. Tour de Beijum3 juli 2023 om 11:49

    Hallo Tour directeur,

    Wegens mijn overmatig gebruik van tikkie heb ik direct doorgeklikt uit automatisme en ben ik vergeten mijn beschrijving toe te voegen. Hoe moet ik dit oplossen?

    Vriendelijke groet,
    Tour de Beijum

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ten eerste, ik ben helaas geen Tourdirecteur. Ik kan mij slechts Tourtotodirecteur noemen (totodirecteur als het kort en krachtig moet), hetgeen geen beschermde titel is. Elke Jan met de korte achternaam kan zich die titel toe-eigenen.
      Ten tweede: Uw totodirecteur to the rescue zal dit varkentje wel eventjes wassen. Alles sal reg kom!

      Verwijderen
  3. als je geen tikkie hebt kun je dan betalen met ideal?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je geen Tikkie hebt kun je op een Tikkie klikken om met iDeal te betalen...
      Oftewel, je hoeft zelf geen Tikkie te hebben om een Tikkie te betalen.
      Klik en tik je € 5 af. Tot zover deze gratis digitale cursus.

      Verwijderen
  4. Weledelgeachte Tourdirectie, kunt u mijn verzoek gedaan per mail honoreren. Ik leef nu in onzekerheid aangaande mijn tourploeg Zadelpijn. Voor de zekerheid heb ik maar snel een tikkie gestuurd voor mijn beide teams. Merci beaucouo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ten eerste: ik ben helaas geen Tourdirectie. Wel Tourtotodirectie, dat dan weer wel.
    En ten tweede: Jazeker kan ik dat honoreren. Sterker nog, dat was al gebeurd, zie https://tourtotodirecteur.blogspot.com/2023/07/etappe-2-20-aangepaste-stand-wegens.html
    Ten derde, dank voor het betalen. Dat zouden meer mensen moeten doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wanbetalers aan de schandpaal ( levert mij weer een bonuspunten op toch?)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor het roepen om een schandpaal krijg je in ieder geval in deze toto geen bonuspunten. Met een deugneus als Tourtotodirecteur is er al genoeg woke gedoe in de Tourtoto.

      Verwijderen